Abych se trochu představila

28. 11. 2014 22:55:30
Aby jste pochopili, o čem píši, musím se trochu představit. Protože píšu o tom, co mě tíží a nedá mi spát.

V roce 90 jsem se narodila v krásném lázeňském měste na západě Čech, moje útlé dětství probíhalo takřka normálně, až do mých šesti let, kdy od nás odešel můj otec. Nebyl ani u toho, když jsem šla prvně do školy, nebyl ani u toho, když jsem domů přinesla první vysvědčení, nebyl ani u lékaře, když jsem onemocněla nálezem na játrech a rázem jsem zhubla 12 kilo. Několik měsíců na přísné dietě, skoro dvacet kilo dole a lékařům znělo z úst jediné, "pokud nezačne přibírat na váze, zemře, už teď páteř a jiné, vč. orgánů dostávají zabrat" , byla jsem skoro průhledná, změnili mi dietu, já přibrala půl kila a všichni se radovali, pak přišla hnisavá angina, nemohla jsem ani antibiotika, bolelo mě celé tělo... Zhubla jsem... Po několika dalších měsících jsem začala postupně přibírat, vracet se k původnímu stavu svého těla a začala jsem růst. Přes prázdniny patnáct centimetrů !
Když mi bylo jedenáct let, zemřel dědeček na rakovinu, v květnu jsem své narozeniny oslavila s jeho manželkou, mojí babičkou, která v listopadu zemřela doma rakovina prsu s metastázami v celém skeletu a dodnes mě trápí, že dědeček doma zemřít nemohl, že nemohl zemřít "mezi svými", protože měl velké bolesti.

Když mi bylo patnáct let, našla si máma přitele, používal falešné jméno, byl trestaný, mlátil mě. Měla jsem z něho obrovský strach, a když jej máma vyhodila, našla si druhého. Ten měl dceru v péči, já mám dva bratry, staršího a mladšího. V bytě 2+1 nás tedy bylo jako smetí. Já, jeho dcera a mladší bratr jsme byli v jednom pokoji. Moje věci najednou museli ustoupit věcem "nové" dcery, z mojí půlky pokoje se stala pouze noclehárna, zbyla mi jen postel a tři šuplíčky. Doma se ale začali ztrácet věci, discman, stříbro, zlato, peníze... Máma na mě řvala, jako bych to snad kradla já, já, která svůj vysněný discman obrečela, já, která obrečela tříbarevný zlatý řetízek, který mi zesnulý děda koupil v Maďarsku, když jsem byla ještě v kočárku. Byla jsem vyzvána k odchodu z domova, že "čorku" tam nikdo nechce. Našla jsem otce a šla k němu.
U otce jsem se plácala rok, nájem, moje škola (kterou z části dotoval můj kámoš), splácení dluhů, jeho cestovné a tedy nebylo v jeho moci z platu "sekuriťáka" platit. Pak mi kamarád nabídl, že mohu jít bydlet k němu, že mi dá pokoj, peníze, které budu potřebovat na oblečení, hygienu, školu si u něho odpracuji, protože má bar a tam je třeba občas uklidit. Naučila jsem se vařit, uklízela jsem, prala jsem mu, on byl mojí rodinou, mojím vším. Naučila jsem se díky němu spoustu věcí. V osmnácti letech jsem pro něho začala pracovat, měla jsem konečně svůj vlastní příjem, mohla jsem si dovolit pronájem garsonky, koupit si boty, šperky, zajít ke kadeřnici, sednout do vlaku a objet celou ČR, asi mne převládl pocit toho, že jsem něco dokázala. Ale nevděčím za to sobě, ale Dandymu a patří mu za to velký DÍK.
Máma se mi v té době dokázala ozvat pouze když pořebovala půjčit peníze, ale nikdy se mi neomluvila za to, že mě neprávem obvinila z krádeží, nikdy neprojevila ani malinkatý náznak vděku, za to, že jsem si ji krvácející naložila na záda a donesla ji na pohotovost s nějakým gyn. problémem, když sanita by bývala mohla přijet nejdřív za 45 minut, za to, že mi celou cestu krvácela na záda a celou cestu brečela, že se mi lidi budou smát, nebo hloupě koukat.

Nechci lítost, karmu, nebo aby si někdo řekl chudinka.... Chci, aby se k sobě lidé chovali ohleduplně, upřímně, aby si nelhali.
Ale to pořád není všechno ... ... .. .

'Chyby v textu, prosím omluvte, vždyť nikdo není dokonalý ...

Autor: Klára Novotná | pátek 28.11.2014 22:55 | karma článku: 15.69 | přečteno: 586x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 13.94 | Přečteno: 251 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 18.23 | Přečteno: 430 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.10 | Přečteno: 108 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 31.12 | Přečteno: 592 | Diskuse
Počet článků 5 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 524
Jsem mladá a na první pohled by se mnohlo zdát "nezkušená"

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...